Predpríprava na tehotenstvo – zo ženského pohľadu

Samozrejme, nie všetky tehotenstvá sú plánované, ak vám však je dopriaty tento luxus, riaďte sa nasledujúcimi radami. Ideálne ciele, ktoré je vhodné dosiahnuť ešte pred počatím sú:

  • Detoxifikácia – ak sa už aktívne snažíte otehotnieť tak nezačínajte žiaden detoxifikačný program. Škodliviny, ktoré sa počas očisty presúvajú a odstraňujú môžu ovplyvniť zdravie spermií a vajíčka. Ak ste však v plánovacom období tak 1-3-mesačná očista je skvelý spôsob ako odstrániť nazbierané škodlivé látky z tela.
  • Zvýšte zásoby živín – po ukončení očisty je dobré začať brať multivitamín pre tehotné ženy na doplnenie všetkých potrebných minerálov a vitamínov, a úprava jedálneho lístka aspoň počas 2-4 mesiacov aby sa všetky poškodené spermie a vajíčka odstránili z tela.
  • Prestaňte fajčiť – nikotín zabraňuje prísun kyslíku pre vaše nenarodené dieťa. Fajčiari majú dvojnásobne riziko potratu. Dieťa fajčiara má väčšiu pravdepodobnosť narodenia sa s vrodenými defektami, nižšou váhou a úmrtím v prvom roku. Deti otcov, ktorí fajčili až do počatia majú zvýšené riziko ochorenia na astmu a niektorých druhov rakovinových ochorení. Toto sú reálne štatistiky, ktoré si zaslúžia našu pozornosť a konanie. Toto je preventívna starostlivosť. Zdravie vašeho dieťaťa začína s vami!
  • Dosiahnite a udržte si zdravú váhu – nadváha alebo podvýživa majú veľký vplyv na plodnosť a výsledky tehotenstva. Obidva extrémy ovplyvňujú tvorbu hormónov a pravdepodobnosť oplodnenia vajíčka. Ak máte nadváhu, riaďte sa radami ako schudnúť. Ak ste podvyživená, treba sa pozrieť na dôvody vašej nízkej hmotnosti.
  • Zvládanie stresu – stres ovplyvňuje mužskú aj ženskú plodnosť, a tiež libido. Nepodceňujte účinky stresu. Výskumy potvrdzujú, že väčšina civilizovaných chorôb je úzko spätá so stresom. Stres dokáže rozhádzať hormóny a viesť k vynechaniu menštruácie, pridať na váhe. Úzkosť a depresia vás môžu pripraviť a dôležité vitamíny a amino kyseliny.
  • Cvičte – pravidelný pohyb je dôležitý pre každého! Cvičenie zlepšuje fyzickú kondičku a citovú pohodu. My sme neboli stvorení na sedenie, ale na pohyb. A tak sa začnite hýbať už dnes.

Pre konkrétnejšie rady ako sa pripraviť na materstvo vo vašom prípade ma neváhajte kontaktovať.

Tento obsah bol zaradený v Tehotenstvo. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *